Iedere websitebezitter wil graag weten wat er gebeurt of de website. Vragen als wie, wanneer en hoe worden met Google analytics beantwoord. Zo bieden wij jou als beheerder een overzicht van de eerst Google statistieken.
- Top 10 pagina’s van de laatste 30 dagen.
- Hoe komen bezoekers op uw website.
- Vanaf welke apparaten wordt er op uw website gekeken.
- Aantal bezoekers van de laatste 8 weken
Dit overzicht toont de bezochte top 10 pagina’s van de afgelopen 30 dagen.
- Pagina
De pagina welke is bezocht door een bezoeker van je website.
- Paginaweergave
Het totale aantal bezoeken van de betreffende pagina.
- Unieke paginaweergaven
Hoeveel unieke bezoekers de betreffen de pagina hebben bekeken.
- Bounces
Het aantal bezoekers die na het openen van de pagina de pagina weer verlaat zonder door te klikken binnen de website.
Een bounce is geen failure, want het kan zijn dat ze doorklikken op een externe link (facebook, twitter of iets dergelijks) of simpelweg dat uw bezoeker de informatie gevonden heeft die ze zoeken.
Dit overzicht laat zien waar de bezoekers van uw website vandaan komen..
Bijvoorbeeld
- Google, dit zijn de bezoeker die een zoekterm ingeven in de zoekmachine google (net als bing)
- Direct, als uw bezoeker direct het domein intypen in de webbrowser of een link gebruiken vanaf hun mail.
Dit overzicht kan voor de beheerder van de website erg nuttig zijn. Hieruit kan bijvoorbeeld worden afgeleid in hoeverre het belangrijk is dat de website goed te gebruiken is op een telefoon.
En dan eigenlijk wel de leukste. Op dit overzicht is meteen te zien als je iets speciaal doet op je website iets als een marketing stunt of een life iets op je website zet dat het ook resulteert in meer bezoekers.
In dit voorbeeld is bijvoorbeeld te zien dat er in week 37 een life start filmpje is geplaatst op de website voor ouders van de school.